vineri, 23 martie 2012

Vei fi acolo?

Am avut niste saptamani destul de agitate si desi mi-am facut sa citesc,nu am venit cu recenziile aici si am lasat-o pe ultima zi. A doua carte primita in cadrul voluntariatului de la editura All a fost Vei fi acolo? scrisa de Guillaume Musso. De cand am aflat tema mi-am spus ca trebuie sa rasfoiesc paginile acestei carti, tinand cont de faptul ca da,si eu as vrea sa ma intorc in trecut daca as putea.

Ellliott este sef al sectiei de chirurgie pediatrica si isi dedica cea mai mare parte din timp ocupandu-se de pacientii sai.Cand dorea se evadeze din programul sau incarcat, pleca mai mult saptamani in Africa sau Asia ca reprezentant al Crucii Rosii. Desi era foarte obositor, aceste calatorii erau placute pentru el. Ceva s-a schimbat chiar in una din ele. Aflat in Nord-Estul Cambodgiei, a refuzat sa plece cu ceilalti medici inapoi in oras, alegand sa salveze viitorul unui pusti care era grav bolnav. Drept multumire, un batran din sat ii da 10 pastile, care se presupuneau sa il ajute pe Elliott sa isi indeplineasca cea mai mare dorinta a lui: sa o revada pe  Ilena,iubirea vietii lui care a murit in urma cu 30 de ani.

Capitolele din carte alterneaza intre Elliott la 30 de ani si Elliott la 60 de ani. Cel tanar este macinat la inceput de dorinta Ilenei,aceea de a avea un copil. El ezita mult, sustinand ca lumea nu este potrivita pentru asta, cand de fapt nu crede ca s-ar descurca bine ca un parinte datorita relatiilor pe care el insusi le-a avut cu ai lui. Varianta batrana a lui are deja o fiica de 20 de ani, Angie. Acest Elliott este bolnav de cancer si urmeaza sa moara in cateva luni.

Matt, prietenul lui Elliott, este un personaj placut in ambele timpuri prezentate in carte. Un prieten devotat, este alaturi de Elliott pe tot parcursul actiunii si te face sa zambesti datorita caracterului sau mai libertin.

As putea sa povestesc in amanunt ce se intampla dar va las pe voi sa cititi cartea si sa ii aflati deznodamantul. Ce pot sa va spun este ca va asteapta niste pagini pe care o sa le cititi pe nerasuflate. Dragostea pe care Elliott o poarta pentru Ilena este impresionanta si omniprezenta aici.

Am extras si cateva citate care mi-au fost pe plac.Spor la citit!

"Intr-o dimineata, urmarind o fata la metrou,a ajuns intr-un vagon si nu in altul. Aceasta alegere i-a salvat viata si i-a adus...o iubire, un prieten si o vocatie. In acel an, in decurs de numai cateva zile, devenise pe deplin om."

" In timp ce isi consola fiica, Elliott isi jura sa se lupte cu moartea din toate puterile, s-o faca sa dea inapoi cat putea de mult. Apoi, cand avea sa vina momentul fatidic, se va duce impacat, stiind ca ceva din el va supravietui neantului."

"E limpede ca nu e deloc usor sa comunici cu tine insuti! reflecta el in timp ce era aspirat prin meandrele timpului."

"In geamul salonului vazu reflectata privirea celui care era de-acum cel mai mare dusman al sau: el insusi."

"-Toate clipele noastre impeuna,adauga el in timp ce-si punea sacoul, le pastrez in minte, ca pe niste filmulete.
...
-Filmulete pe care o sa mi le derulez adesea in minte daca o sa jung vreodata intr-un azil de pensionari, batran si neputincios. Ca sa-mi aduc aminte cat de fericiti eram impreuna."

(Aceasta carte face parte din campania vALLuntar si cu recenzia de sus particip cu 15 minute de voluntariat!)

Un comentariu:

Irina spunea...

A comandat-o si colega mea :) . Abia astept sa o termine si sa o pot imprumuta!